Paros de schitterende parel in de Egeïsche Zee.

14 juni 2016 - Páros, Griekenland

Aantal Griekse salades: bij Maarten al teveel om op te noemen.

Wat een rust! Nadat we vertrokken zijn naar Paros missen we het bruisende Mykonos helemaal niet meer. Waar het op Mykonos continu leeft is het hier een relaxte oase van rust.

Zondag zijn we op Paros aangekomen en hebben we een tripje gemaakt naar het Noord-Oosten van eiland. Waar we letterlijk strandde op Santa Maria Surfing Beach. Een camping aan één van de mooiste stranden van Paros. Aan dit strand mochten wij dan ook ons tentje opzetten. Het seizoen moest daar alleen nog beginnen en daarom waren alle faciliteiten op de camping nog dicht.

Wat op zich helemaal geen probleem is. Maar we hadden ons de eerste vakantie dagen iets anders voorgesteld. Vanaf het strand het restaurant inrollen zeg maar.

Uiteindelijk zijn we na één nachtje vertrokken naar Parikia en het nabijgelegen Lividia Beach. Waar we onze ogen uitkijken en zoals Maart zei: "We echt op een plek zijn wat voelt als vakantie."

Dit is een plek waar we echt tot rust kunnen komen. De boeken worden verslonden. Bij Maart zijn de middagdutjes nog steeds vaste prik en ik ben heerlijk aan het verven en aan het zwemmen.
Het eten is hier ook verrukkelijk en aan twee keer per dag warm eten krijgen wij ook geen genoeg.

We gaan hier voorlopig nog niet weg! Want op dit pareltje zijn we nog lang niet uitgekeken.