Nieuwe energie, nieuwe bestemming!

23 juni 2016 - Santorini, Griekenland

Aantal eenheden Raki: 2

We zitten nu twee weken in Griekenland! Dat is langzamerhand ook zichtbaar aan het worden. Na een relaxt weekje op Paros hebben we een gezond kleurtje gekregen. Daarnaast hebben we de wallen weggewerkt door veel bij te slapen.

Nu we veel meer energie hebben, waren we toe aan een nieuw eiland.
We zijn dinsdagochtend op de boot gestapt naar het zuiden. Waar we na een mooie boottocht een prachtige aankomst hadden. De boot voer de Caldeira binnen waarbij je de mooie Griekse huisje boven op de rotsen zag liggen.

Toen waren we op Thira of te wel Santorini!

We hadden geen plannen, maar na aankomst hebben we een heel leuk plekje gevonden. We staan op Santorini Youth Camp waar we voor  drie dagen een huisje (!!!) hebben gehuurd. Wat wel heel raar is na twee weken in een tent!

Wat is dit een bizar mooi eiland! Op de eerste dag, tevens ook gelijk de langste dag, hebben we in een bar in Fira de zonsondergang bekeken.
Dat uitzicht over de Caldeira en de vulkaan is echt adembenemend mooi. Je snapt dan ook wel dat dit eiland door heel wat toeristen wordt bezocht.

Ondanks de schoonheid van dit eiland is het massale wat het met zich meebrengt toch niet helemaal ons ding. We hebben er dan ook een sport van gemaakt om de legere plekjes op te zoeken.

We gaan nog wandelen over de rotsen van Fira naar Oia en hopen nog een tripje te kunnen maken naar de Vulkaan. Nog een vol programma dus wij gaan maar snel ontbijten.

Veel liefde vanaf Santorini en het volgende verslag is hoogstwaarschijnlijk vanaf een nieuw eiland.

Yasas
XS

1. Margaret van Vliet:
    23 juni 2016
    Ha lieve Maarten en Sanne, wat een super vakantie!! Dat wandelen in die natuur en over rotsen en bij die vulkaan lijkt me heel gaaf en overweldigend. Geniet van de zon, de omgeving en van elkaar. Heel veel Griekenland plezier.
    liefs Margaret xxxx
  2. OENO:
    23 juni 2016
    Wat een mooi plaatje.
    Echt het Zwitserlevengevoel.
    Alles aanwezig jullie lieve glimlach het mooi Griekse eiland
    en een lekker drankje, geen raki?
    Het plekje is de vorige foto?
    Ga heerlijk door met genieten. Wij genieten hier van jullie berichten, reisverhalen en foto's.
    Lieve vakantie groeten.
    OENO
  3. OENO:
    6 juli 2016
    Lieve Sanne en Maarten.
    "Onderweg en nu weer in Holland.
    Waar je weer anders tegen de omstandigheden aan kijkt dan voor "Griekenland"
    Zoveel indrukken, belevenissen en ervaringen maak je niet mee als je achter de geraniums blijft zitten.
    En daar hebben wij van mee mogen genieten.
    Een land om van te houden kan ik me zo voorstellen.
    En "wie verre reizen"maakt kan veel verhalen.
    Kennen jullie Willem Vermanderen eenen Belg.
    Op yutube zingt hij "Onderweg"
    Mooi om naar te luisteren.
    Lieve groeten en een koffer vol vakantie-knuffels.
    OENO.