Last but not least: Kreta

29 juni 2016 - Kreta, Griekenland

Aantal eenheden Raki: 6

Santorini wat was je prachtig. Maar toch ook vermoeiend. Daarom was het goed dat we na drie nachten vertrokken naar een nieuw eiland: Kreta! De laatste stop voor onze terugreis naar Nederland.

Vrijdag zijn we hier aangekomen in Iraklion, waar Loek & Yvon ons ontzettend lief op stonden te wachten. Van uit hier zijn we naar Agia Galini zijn gereden.
Een super leuk vissersdorpje waar ik vorig jaar al heb mogen vertoeven.

Na aankomst op camping "No Problem" hebben we onze aankomst op Kreta goed gevierd!
Waarna we ons geïnstalleerd hebben op het strand. De taverna's hier kosten, in vergelijking met andere eilanden, echt geen drol.
Dus strand-eten-strand dat is een beetje het ritme op een luie dag.

Gister hebben we een minder lui dagje gehad. Toen werd mijn droom na al die tijd werkelijkheid. We hebben de Samaria kloof gelopen. Toen gister om 05:30 de wekker ging hadden we er allebei onwijs veel zin in. Want wat was het mooi. Je kunt het je bijna niet voorstellen. Een kloof, 18 km lang, met daarin een stromend beekje en rotswanden zo hoog als je kon kijken. Daar wandel je dan na 2,5 km dalen tussendoor. Waarna je aan het einde op een mooi strand komt, waar je in het water verkoeling kan zoeken. Het was redelijk zwaar en dat voel ik nu ook, maar zeker de moeite waard.

Vandaag zijn we er heerlijk van bijgekomen en opgeladen. Zodat we vanavond met Loek & Yvon uit ons dak kunnen gaan op Griekse muziek bij Lava.

Kalinichta

XS

1. O lucy:
    29 juni 2016
    Galli merra, ticanis ? Jirisai tos spitimou ? Jasou koeklamou filaike jaja.
  2. Margaret van Vliet:
    30 juni 2016
    Hoi lieve Sanne en Maarten, wat moet dat een avontuur zijn geweest in de Samaria kloof!!!!
    En nu nog 5 vakantie dagen op Kreta. Nog even luieren, gezellig eten drinken en heerlijk ontspannen met z'n tweetjes. Heel veel plezier. xxxxxxxxx
  3. OENO:
    4 juli 2016
    Lieve Sanne en Maarten.
    Wat hebben we, ondanks onze heerlijke vakantie in Frankrijk, jullie enthousiaste verhalen en lieve woordjes gemist.
    Zondagmorgen de 29ste reden we naar onze vakantie bestemming waar we aangekomen in het hotel niet over wifi konden beschikken.
    Gisteravond om half negen bij thuis komst te vermoeid om wat van jullie te lezen.
    Op dit moment, met 2 lege koffers, een draaiende wasautomaat en Opa die een heerlijke kop Heerlense koffie inschenkt, genieten we van jullie cijfers en letters op papier en voelt het of we de verhalen met jullie meebeleven.
    Een heel goede terugreis vandaag en dank jullie wel voor de mooie verhalen. We laten nog wat van ons horen, nu eerst naar de Jumbo,
    Opa wil gehaktballen.
    Lieve groeten en een dikke knuffel
    OENO.