Griekse heerlijkheid!

3 juli 2016 - Kreta, Griekenland

Aantal eenheden Raki: iets meer dan ik op twee handen kan tellen.

Dit is de laatste blog vanuit Kreta. Het eiland waar we veel van zijn gaan houden. Op een hele andere manier dan van de andere eilanden.

Op Mykonos zijn we gaan houden van de gekheid van het eiland. In Paros waren verliefd op de pracht van het plek zelf. Santorini is gewoon prachtig en hier op Kreta zijn we van de mensen gaan houden. Grieken zijn van nature al vriendelijk, maar hier op Kreta is het bijna eng.

De afgelopen dagen hebben we van die vriendelijkheid mogen proeven. We hebben twee dagen een auto gehuurd en zijn het eiland rondgereden. Vrijdag zijn we met nog een korte pitstop bij de dokter (oorontsteking... Alles is ok!) naar Matala gereden. Een hippie dorp waar de Woodstock tijden nog voortleven. Het was net feest geweest dus overal reden nog volkswagen busjes rondt en waren de 'peace tekens' nog volop aanwezig.

Zondag zijn we door de bergen heen naar Moni Arkadi gegaan. Een klooster hoog in de bergen met een adembenemend uitzicht en een zichtbare geschiedenis. Aangezien het gister +-38°C was,hebben we het rustig aan gedaan.  Na het bezoek aan het klooster zijn we nog wat gaan lunchen en hebben we rechtsomkeert gemaakt naar het strand.

Daar zitten we nu nog steeds. Met nog 24 uur te gaan hier op Kreta mogen we zeggen dat we een heerlijke tijd hebben gehad. We hebben veel geleerd van de prachtige plekken hier, van elkaar en over onszelf.

Met een hele dikke pruillip, een veeelste volle buik en hele bruinen benen zwaaien wij gedag. Maar niet voordat wij vanavond nog heel lekker gaan eten en we morgen een duik in de zee hebben genomen.

Yasas,

XS Sanne

1. Margaret van Vliet:
    4 juli 2016
    Jongens een laatste duik!! Maak er een leuke laatste dag van.
    Liefs Margaret xxxxxxx
  2. OENO:
    4 juli 2016
    Wat hier heel erg voelbaar is, terug in Holland, zijn de vele graadjes minder warm. Je bent gewaarschuwd. Maar jullie zijn nog jong!!!
    tot horens,
    XXX